Den fula beundraren

Kraków. Jag har så himlans trevliga gäster i mitt hem! De är så rara och snälla. Igår var vi på klubb där det spelades ny musik för hållbar utveckling. Hade Anja varit här hade hon nog fällt en rörd tår över hur fina och vettiga de är i den polska ”musikkretsen”. Kände våldsamma vågor av saknad, tänkte bara på henne. Sen tog vi apbillig taxi till nästa klubb och slängde i oss snabbmat utanför. Vi drack whisky och öl och dansade, musikutbudet där var fruktansvärt ambivalent. Det svängde mellan halvbra house till klassisk sjuttiotalsdisco till typ nåt annat. Technoarmen fick pumpa i luften men huvudsakligen var nog mitt bidrag till dansgolvet en smula ironiskt. Jag fick en beundrare. Han hade inga av de nödvändiga attributen; han var varken snygg eller soft. Varför är det bara fula idioter som stöter på mig? De ba ”hon där, hon ser ut som en typisk sån jag har chans på” –

och så trippar de fram

på sina fula små skor

med ett fåraktigt leende

på sina äckliga läppar

och vanärar mitt känsliga öra

med ett ömkansvärt utlåtande.

Igår när vi satt på en trappa och drack kaffe på ett avslappnat och ledigt sätt kom det fram en fotograf och bad om att få fota oss till ett street fashion-reportage. Yesss vi går hem i Polen!

5 thoughts on “Den fula beundraren

  1. Ellen skriver:

    Åh vad glad jag blir när jag för första gången på länge tittar förbi, du skrev ju nästan inget ett tag, och du har uppdaterat i massor! Du skriver så bra, hoppas du fortsätter.

  2. Ellen skriver:

    När ska du uppdatera här? Fantastisk sida
    http://canismeusidcomedit.tumblr.com/

Kommentera

